Secret De Joie

מיניות לנצח - איך ליהנות ממיניות בכל גיל ובכל מצב, שאלנו את הסקסולוגיות

נשים רבות מרגישות שגיל המעבר מביא איתו  פרדוקס במיניות הנשית. בתחילת שנות ה-40 יש תחושה של "התעוררות" גדולה, ועם הביטחון והבגרות, נשים חוות מיניות יותר עשירה ומסעירה מאשר בשנות ה-20 וה-30 שלהן. "יש משהו בניסיון חיים ובבשלות שמסייע לשחרר מחסומים" אמרה לנו פעם אחת הלקוחות שלנו.
ופתאום הכל משתנה, בבת אחת מפציע, גיל המעבר. 
נשים מספרות לנו שהן מוצאות את עצמן בשלב חדש. שלב של שינויים שחלקם - מטבע הדברים - פחות נחמדים. התשוקה פוחתת. אחת ה״הפתעות״ היא שפתאום באמצע החגיגה  פחות נוח בסקס. 

החלטנו לברר עם נשות מקצוע, סקסולוגיות במקצוען, איך נכון לגשת לנושא המורכב הזה, כמה התחושה ש"אולי זה פשוט נגמר בשבילי" נפוצה, ואילו עצות הן נותנות לנשים שסובלות מיובש בנרתיק על מנת להחזיר את ההנאה המינית (בדגש על ה-נ-א-ה) לחייהן.

לפני כן נעצור ונגיד, אם גם את מרגישה כאבים בזמן יחסים, את לא לבד, וזה לא בראש שלך. אחת ה״הפתעות״ של גיל המעבר היא יובש בנרתיק תופעה פיזיולוגית לחלוטין שמקורה בשינויים הורמונליים, שהידוע שבהם הוא  הירידה ברמות האסטרוגן בגוף האישה. 

מדברים על בשלות של נשים ועל יתרונותיה. אפשר להבין כיצד הבשלות תורמת למיניות?  

"נשים פנויות יותר. כשהן צעירות, לפעמים סקס בא ממקום של 'עשיתי את זה בשבילו'. גם יש לכאורה מעין סידור של הטבע, אבולוציוני, שיש שנים בהן הנשים התמקדו בהתרבות ובגידול הילדים, ובגיל 40-50 זה הזמן שלהן להתפנות לעצמן. משהו קורה סביב הגיל הזה. הן יותר נהנות ויותר רוצות", אומרת מיכל.

שלי: "תפיסת המחשבה שאת כבר לא תהיי 'הצעירה הזאת' עלולה להיות מעציבה. אבל אפשר להיחלץ ממנה".

בכל אובדן יש הבנה על מה שנלקח  אז מה את אומרת במצבים כאלה, נשים הרי מתמודדות עם אובדן כפול, גם של הנוחות וגם של החוויה המינית?

"נכון, פשוט מי שתיקח את זה למקום של  התפתחות והתאהבות באישה החדשה שהיא נהייתה, זה יעשה לה רק טוב. 

אנחנו רואות שהרבה נשים מודעות ואינטליגנטיות פעילות מינית בגיל המעבר והלאה. לרוב בנות 20 עסוקות במהלך הסקס במחשבה איך הגוף שלהן נראה בעיני הפרטנר, והאם הן נחשבות לטובות ומספקות את הצרכים של מי שמולן, במקום להתעסק בחוויה של עצמן. 

וזו בדיוק הקרקע לצמוח ממנה לסקס מהנה. כשאישה מרגישה סקסית ואהובה זה מגביר את תחושת החיוניות שלה וההנאה מהאינטימיות המינית. היא מרשה לעצמה, ויכולה להוביל את הפרטנר שלה ולהעיר אותו מחדש. 

כשזוגות מגיעים אליי לליווי תהליך והגבר מתמסר לתהליך ומצליח לפרגן לאישה ממקום אמיתי וכנה על בסיס יומיומי וללא קשר לסקס, זה תורם משמעותית להרגשה של האישה ומוסיף גם לטיב התקשורת המינית שביניהם ואחר כך לאינטימיות שמתעוררת מתוכה".

"בכל שינוי, אפילו בהריון ולידה - עבור חלק מהנשים תהיה דעיכה בגלל תחושת אובדן ועבור חלקן התרוממות. יש לקחת בחשבון שמעבר לעניין הגיל,התחושות יהיו תלויות במצבה האישי והרגשי של כל אחת, בסטטוס - האם היא במערכת יחסים זוגית או לא, טיב הקשר והיחסים עם הפרטנר או הפרטנרית. לכל אלה השפעה גם על החשק המיני. 

נשמע שגיל הבשלות הוא דלת אופטימית למיניות חדשה" אני מוצאת כאן אופטימיות" אומרת שלי. "נשים מבשילות, עוברות תהליך, משילות תקופה ולובשות תקופה חדשה.   בגיל המעבר אלו כבר נשים שמבקשות לעשות רק מה שהן רוצות  ולא בשביל לרָצות. 

"לרוב אין כאן רק 'חפוז' כזה של 'יאללה, שיגמור ונלך לישון'. 

זהו סקס של אישה שרוצה לחוות מיניות על כל רבדיה ושואפת לגלות נקודות מרגשות בראש בגוף ובכל מקום". 

לפעמים זה בגלל שהן בזוגיות טובה שנדלק בה ניצוץ של תשוקה שחוזר, או משום שהן גילו את עצמן מחדש ורוצות להרגיש ולהתרגש". מחזקת שלי.

"כאשר אישה בגיל המעבר פעילה מינית ומקיימת יחסי מין באופן סדיר  פעם-פעמיים בשבוע, יש תחושה שהאסטרוגן עדיין פעיל בגופה באופן טוב יותר, והגוף מגיב הרבה פחות לשינויי גיל המעבר. אפשר להגיד שהגוף שלה פחות מתבלה". 

האם זה אומר שהאורגזמות חזקות יותר?

זיידיס: "לרוב אצל נשים הפתיחות והיכולת ליהנות ממין באה בגיל יותר מאוחר, בסביבות גיל 40 וקרוב לגיל המעבר. בדרך כלל בגיל הזה כבר אין תינוקות, יש זמן ויש התפתחות. נשים נעשות מיניות, אסרטיביות. מגיעות גם בקריירה לתפקידי הנהלה. גם היכולת להגיע לאורגזמה גבוהה יותר מבעבר. בעוד גבר, כבר בפעם ראשונה בגיל עשרה גומר". 

בשנים האחרונות אנחנו רואות שהשיח של נשים ברשתות ובקבוצות משנה את הדרישות של נשים, האם זה גם משפיע על הפתיחות המינית?

"בטח! הרשתות הובילו לפתיחות גדולה הרבה יותר. 

כמו שנראה שכולן עושות בוטוקס, נראה שכולן פעילות מינית בסקס ונהנות וחוקרות ומנסות לגלות את עצמן בדרכים שונות. 

אז זה מעודד נשים להגיע גם לשם. 

עם זאת עדיין רוב הנשים צריכות זמן להגיע למקום המשחרר שאומר 'אני רוצה חוויה מינית'. וזה לא מגיע מהמקום של "כולן עושות סקס" אלא "גם אני רוצה להרגיש אהובה ונחשקת"

באחת ההרצאות שהעברתי לאחרונה, ביום הולדת 80 של חבר קיבוץ בצפון, תפסה אותי מישהי בת גילו ולחשה לי: 'תגידי לנשים שאם הן רוצות לשמור על תשוקה שיחזיקו מאהב, ואף מילה לבעלי'. אז אולי לא בהכרח מאהב, אבל זה מראה שגם נשים צריכות לדאוג לסיפוק ולהנאה שלהן, 

אם את שואלת אותי זה רק הולך וגדל".

"לפעמים, גם כשאישה בשיאה ופעילה, חסר משהו בסיכוך הטבעי של הגוף והיא טועה לחשוב שאיבדה את זה. 'אם זה קורה בגוף והוא לא מייצר רטיבות טבעית אז אולי אני משקרת לעצמי שאני עדיין צעירה ורוצה ויכולה?'. אישה שלא מוותרת על עצמה מבינה שהגוף שלה מתפקד נכון והיא מוצאת את הדרך למלא את החסר, בדיוק כמו שהיא דואגת לצריכת תוספי תזונה. היא תמשיך לחקור את עצמה וליהנות. לתשוקה אין גיל". 

 "שינויי ההורמונים הנשיים לקראת גיל המעבר לא קורים ביום אחד" אומרת זיידיס, וכך גם לא הפחתת הרטיבות. 

יש פתרונות שונים כמו כדורים למיניהם, אבל לא כל אישה רוצה או יכולה להיעזר בפתרון הזה, מסיבות שונות. "

כמובן ישנו הפתרון של חומר מלחח. חשוב שזה יהיה חומר שמותאם לסביבה הייחוזית של אזור הנרתיק, ורצוי שלא ייספג מיד בעור ויתייבש, אלא שהשפעתו תישאר לזמן ממושך, ותעניק לחות רציפה. 

ואני ממליצה למרוח את חומר הסיכוך גם על איבר המין שלו. זה יעזור לשני הצדדים". 

פסטרנק כץ: "ככל שנדבר בצורה פתוחה יותר על הכול, כך תעלה גם המודעות לשימוש בחומרים מסככים, ואילו חומרים טובים ולא טובים לנשים. 

"אנחנו אלופות בלהחליף מתכונים ולינקים לבגדים שווים שקנינו, ולהמליץ על נעליים ומסעדות, אבל הגיע הזמן שגם נרגיש מספיק חופשיות משוחררות ושלמות לדבר גם על המיניות שלנו. "

"הרבה מהנשים שמשתמשות במסכים הן נשים בעלות מודעות והקשבה לגוף שלהן, שנמצאות במקום שהן לא מוכנות לוותר על עצמן ועל התשוקה  שלהן לחיים. היו לי מטופלות  שחשו צער: 'מה, כבר לא אנסה יותר דברים כאלה כי הגוף שלי יבש והחדירה כואבת?'.  והן הבינו שלא יוותרו לעצמן וידאגו לעצמן".

כך משמרים את התשוקה על אש גבוהה

איך לחזק את המיניות בגיל המעבר ולהישאר תמיד מחוברת לעצמך? טיפים לסיכום - גזרי ושמרי 

 

#1 "מחמאות הן חומר טוב לנרתיק". זיידיס: "יש לסייע לשיפור הקשר ותקשורת בונה, בנוסף לליחוח ושימון. להרבה נשים בגיל הזה יש שינוי מצב הרוח, עצב, דיכאון וזה מאוד משפיע על המיניות. אז יש לשים לב לזה, לטפל בזה, ועל בן הזוג להבין ולעודד את האישה. גם מתח, לחץ ודאגה משפיעים לרעה על המיניות. אז מטפלים גם בזה".

#2  הכנה נפשית מראש.  זיידיס: "אם מדברים בכלליות על המיניות והרצון לקיים יחסים, לפעמים צריך להכין את הגוף לקראת זה. נשים, גם צעירות, צריכות הכנה, להיות רגועות ושלוות, ולכן דרוש להן המשחק המקדים. יש נשים למשל שבכלל לא מכירות את הגוף שלהן, לא יודעות מה נעים וטוב ונכון, אז יש כאן הרבה למידה, גם בטיפול. יש המון זוגות שחיים ללא מין. כי זה לא כמו שוקולד, שבא לי. הראש באלף עניינים אחרים. אז לומדים לבנות הכול לאט. מערכת יחסים דורשת למידה ועבודה משותפת". 

#3  קביעת לו"ז עם מועדים לסקס. זיידיס: "אני חושבת שבעולם עמוס ומלא באפשרויות, טלפונים ומסכים, מה שאת לא מתכננת מראש את לא עושה. אז כדי שזה ייצא לפועל רצוי לתכנן, עם אפשרות לגמישות אם יש צורך. לפני שאני נוסעת לחו"ל אני יושבת שעות מול האינטרנט ועורכת תכנון מקיף, והסיכוי לטיול מוצלח גדול. רק מלדבר לא ייצא כלום. אז כן – חלק מהצלחת הטיפול היא שקובעים זמן לסקס ועושים".

#4  המשחק שמוסיף לגיוון. פסטרנק כץ: "בתהליכי הליווי לזוגות וליחידים אני מציעה להיכנס למוד של שחקנים ראשיים בסרט של עצמכם ועצמכן. לא כל סקס חייב להגיע בספונטניות, ולא תמיד צריך לחכות לתשוקה מתפרצת. אפשרו לעצמכם להכין את עצמכם לסקס המתקרב, בין אם תגיעו לשם או לא. המטרה פה היא הדרך. עופו על זה. היכנסו למשחקים, דיבורים מעוררים, להודעות וואטסאפ שובבות באמצע היום. אפשר לשלב עם סלפי מדליק. תגלשו למשחקים, לדיבורים מעוררים. זה משנה את כל העלייה לבמה, למיטה, כשזורקים סימני דרך מראש".

#5  הכנה גופנית לסקס מכניסה למוד של עוררות.  פסטרנק כץ: "הרבה מאוד גברים משתמשים בכדורים לזיקפה בלי שהנשים אפילו יודעות מזה. באופן דומה האישה יכולה להשתמש בחומרי סיכוך לנרתיק תוך שהיא יודעת שהיא מכניסה את עצמה למוד של עוררות. ויש אפקט חיובי. התכשיר מדמה את הרטיבות של הנרתיק, וזה מקבל במוח תרגום של גוף רטוב וחרמן, והוא מייצר עוד ברטולין באופן טבעי. ואז יש גירוי נוסף, כי המוח משוחרר יותר לדמיין דברים מיניים, לעוף ולהפליג. כשאני מעלה את זה אצלי למודעות, אז אני בוחרת לשים פוקוס על הגוף שלי, להרגיש שלמה בתוכו, ראויה, ומתפנה לפנק אותו. כל אישה, בדיוק כמו גבר, רוצה להמשיך ולהרגיש רצויה, אהובה, נחשקת. היא רוצהלהרגיש מינית בפני עצמה. בסוף הכול מתחבר לתשוקות ולמיניות" 

 

אנחנו מזמינות אותך לשאול אותנו שאלות שעלו לך בעקבות הכתבה, לקראת כתבת המשך מרתקת שאנחנו מכינות בנושא.

 

השאירי תגובה (כל השדות חובה)

תגובות יאושרו לפני שיוצגו

חיפוש