Secret De Joie

איך משפיע סטרס על אינטימיות וחיי המין?


נתחיל בנחמת רבות ורבים, העלייה בסטרס היא תופעה רווחת וניתן לראות זאת בעליה במספר הפניות לייעוץ במוקדים טלפוניים ולטיפול פסיכולוגי וזוגי. גם במרפאות הסקסולוגיות כמות הפונים לעזרה בבעיות אינטימיות רבה מאד.

אבל רגע, מהתחלה, למה יש בכלל קשר?

המוח שלנו לא מפריד בין סטרס קדמוני לסטרס מודרני וכמו בבעלי חיים, גם בני האדם חווים כסכנה לחיים, כאילו שאנחנו איילה ביער הפוגשת טיגריס רעב ומגיב פיזיולוגית למצב:

  1. זה מתיש: הגוף זקוק להרבה אנרגיה על מנת לפעול ביעילות להגנתו בתוך זמן קצר על ידי הפרשת קורטיזול ואדרנלין. 
  2. זה מאט את "המותרות": המערכות הנדרשות לפעילות מיידית מתגייסות ואילו המערכות העובדות לטווח ארוך מושבתות.

במצבי סטרס הריריות בגוף מתייבשות, ומערכת המין מושבתת. בשעת סכנה אין בזבוז אנרגיה הכרוכה בייצור תאים והפרשות

  1. למוח אין קשב לסקס: המוח שהוא השחקן הראשי ההכרחי לתגובה מינית טובה, והוא עסוק מדי לייצר מחשבות מגרות ומעוררות, או להתמקד במגע מגרה.

לא רק השפעה גם פתרונות!

לפני החג גילה מפרטת 5 טיפים שיעזרו לך ממחר בבוקר להוריד את הסטרס ולשמור על אינטימיות:

  1. לשוחח שיחה יומית קצרה (10-15 דקות): שתפו מה עבר עליכם, הקשיבו באמפטיה, ללא פתרונות ועצות. שיתוף מקטין את עוצמת הבעיה, גם אם אינו פותר אותה. 
  2. לגעת ב-easy: מחקרים מראים שחיבוק, ליטוף, התכרבלות, שכיבה קרוב גוף אל גוף גורמת להרפיה, ירידה בלחץ הדם, ירידה ברמת הורמוני הסטרס. אפשר לחבק ילדים, בני זוג, בני משפחה, חברים, כלב וחתול. 
  3. לצאת לפעילות פיזית הליכה של – 30 דקות או כל פעילות אחרת. הפעילות הפיזית פורקת את המתח שנוצר, ומאפשרת הפרשה של הרומונים מרגיעים כמו אנדורפין.
  4. לתכנן זמן בילוי ביחד עם בן/בת זוג או חבר/ה, בבית קפה, בקולנוע, בטיול טבע, במוזיאון. פסק זמן, להתנתק, לנשום ולהיות עם אדם שנעים עבורנו.
  5. ומה עושים עם הסקס? במקום להתאכזב ולהיבהל כאילו משהו התקלקל, אפשר לדחות את יחסי המין. במקומם עדיף להתכרבל, לגעת, ללטף, להתקלח ביחד, או לקיים OUTERCOURSE יחסי מין חיצוניים ללא ביקור של פין בנרתיק, ואז נרוויח עונג ממשי, מבלי להיכנס לסטרס בגלל עוררות חלשה או יובש.

השאירי תגובה (כל השדות חובה)

תגובות יאושרו לפני שיוצגו

חיפוש